l
ماکت سازی
ماکت سازی
خرداد ۹, ۱۳۹۶
پرینت سه بعدی انعطاف پذیر
تیر ۷, ۱۳۹۶

نرم افزار پرینتر سه بعدی

نرم افزار پرینتر سه بعدی به نوعی بسیار پیش از فراگیر شدن پرینت سه بعدی گسترش یافته اند و کاربرد آن نیز بسیار زیاد است به طوری که از صنایع نظامی گرفته تا پزشکی از خدمات پرینت سه بعدی می توان استفاده کرد تا قطعه مورد نظر را در اسرع وقت و همچنین صرف هزینه اندک ( در مقایسه با سایر روشهای سنتی تولید انبوه ) دریافت نمایید.

با توسعه و متدوال شدن پرینتر های سه بعدی و همچنین کاربردهای متنوع پرینت سه بعدی ، برای اینکه بتوانید از این دستگاه ها استفاده کنید باید نرم افزار طراحی و پرینت سه بعدی داشته باشید تا بتوانید جزئیات دقیق طرح مورد نظر خود را طراحی کنید و به دستگاه پرینت سه بعدی بدهید تا طرح سه بعدی شما با بالاتربن کیفیت پرینت سه بعدی شود.

امروزه نرم افزار های پرینت سه بعدی بسیاری در بازار موجود هستند که باید قبل از خرید نرم افزار پرینتر سه بعدی نحوه طراحی سه بعدی به وسیله آن نرم افزار سه بعدی را یاد بگیرید تا به راحتی بتوانید پرینت ۳ بعدی را انجام دهید.

اصولا نرم افزار مرتبط با پرینت سه بعدی به دو دسته کلی تقسیم می شوند :

  • دسته اول نرم افزار سه بعدی جهت ایجاد و ویرایش فایلهای سه بعدی .

اصولا این نرم افزارها بسیار قبل تر ار آنکه پرینت سه بعدی متداول باشند با هدف ایجاد اجسام سه بعدی وجود داشته اند . که به نمونه ای از کاریردهای آن در زیر اشاره می گردد .

به منظور خلق یک جلوه تصویری سه بعدی زیبا ( مانند ۳Dmax ) بررسی ظا هری و نقشه کشی ( مانند Auto CAD , inventor , Catia )، بررسی عملکرد دینامیک (مانند working model ) و استاتیک قطعه (مانند Ansys )و یا گرفتن فایل مناسب جهت سایر روشهای قدیمیتر تولید نظیر ماشینکاری با کنترل سی ان سی (مانند Power mill ) و بسیاری از نرم افزارهای مشابه…

تقریبا می توان عنوان کرد که هر فایلی که توسط کامپیوتر بصورت سه بعدی ایجاد گردد . یا بصورت مستقیم و یا از طریق نرم افزارهای واسطه قابل تیدیل به فرمت عمومی نرم افزارهای دستگاه پرینت سه بعدی می باشد .

متداول ترین فرمت برای فایل پرینت سه بعدی stl و obj می باشد .

  • دسته دوم نرم افزار پرینتر سه بعدی جهت تبدیل فایلهای سه بعدی به زبان برنامه نویسی پرینتر سه بعدی ، که در قالب دستورات G code به پرینتر سه بعدی منتقل می گردد.

از وظایف عمده این نرم افزارها تعیین مسیر و سرعت حرکت محورهای دستگاه پرینتر سه بعدی مطالق الگوی جسم سه بعدی ، کنترل دما ، ایجاد زوائد مورد نیاز جهت پرینت ۳ بعدی ( support گذاری ) و غیره می باشد .

این نرم افزارها بسته به نوع روش پرینت سه بعدی و نیز با توجه به قابلیتهای اختصاصی مختص هر دستگاه ، از جانب شرکت سازنده دستگاه پرینتر سه بعدی ارائه می گردد . در بسیاری از دستگاههای منبع باز ( open source ) از نرم افزارهائی نظیر simplify و Mankati و Cura استفاده می گردد .

 

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *